D-Link DSL-2740B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de D-Link DSL-2740B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tjiwa 10-10-2008

Een vrij mooi apparaat,

De installatie ging vrij moeilijk. Ookal gebruikte je de wizard, op een of ander manier stribbelt het tegen, en je vraagt je dan soms ook af waarom de internetverbinding niet werkt. Pas na 1 uur kreeg ik het werkend. De mogelijkheden zijn heel erg uitgebreid, maar ik weet niet of ze allemaal gebruikt wordt.

De betrouwbaarheid is niet zo goed. Tijdens het downloaden loopt de verbinding telkens om de 30 seconden vast voor een paar seconden, en daarna loopt hij weer. Dit gebeurt continu, en vaak valt zelfs me msn uit.

Deze router wordt dus teruggebracht/omgeruild voor een ander.

Martin58 17-11-2007
Geschreven voor: D-Link DSL-2740B

prima werkende wireless router.

installatie fluitje van een cent ( binnen 5 minuten klaar )

interface via webbrowser zeer duidelijk.

snelheid prima in orde ....drie etages beton geen probleem voor ontvangst.

ros 24-09-2007
Geschreven voor: D-Link DSL-2740B

sinds kort dit modem router. staat op 1e verdieping. had een speedtouch 580 . nu eindelijk overal betere ontvangs. Nog in afwachting van een usb N stick. Ontvangst overal prima. Vreemd alleen dat router vanaf 24 uur terugtelt naar o en dan een ip adres moet vernieuwen. Dit zou volgens d link automatisch door je provider moeten gebeuren. Ik moest de router uit en aan doen om weer op het net te komen. Hoop niet dat dit elke 24 uur het geval is. Verder loopt hij prima. Veel beter dan de speedtouch.

Rob63 11-09-2007
Geschreven voor: D-Link DSL-2740B

Ik heb deze D-link modem-router gekocht om een draadloze verbinding te krijgen voor m'n laptop.
Gebruiksaanwijzing is in het engels, maar goed uit te komen.
Van te voren even instellingen gezocht bij m'n isp, maar achteraf was dit niet nodig, op je gebruikersnaam en wachtwoord na installeert ie zichzelf, na opgegeven te hebben via welke isp je het internet opgaat. (via drop-downlist).
Voor je netwerkadapter: stel eerst in dat ie een willekeurig ip-adres moet gebruiken, onder eigenschappen. Hier liep ik tegen aan en kwam niet verder. O ja, en de-installeer je firewall, alleen uitzetten werkt niet altijd.
verder een hele fijne modem-router, loopt als een trein.